top of page
Search

איך מטפלים בחרדה בכלים מה NLp?

Updated: Jul 18, 2023

מסגור מחדש: טכניקה זו עוזרת לך לשנות את הדרך שבה אתה חושב על מצב, מה שיכול לעזור להפחית חרדה. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לגבי הצגת מצגת, תוכל למסגר מחדש את המצב על ידי חשיבה על זה כעל הזדמנות לחלוק את הידע שלך עם אחרים. במקום להתמקד בהיבטים השליליים של המצב, כמו הפחד מפני דיבור בפני קהל, אתה יכול להתמקד בהיבטים החיוביים, כמו הסיכוי לעזור לאחרים ללמוד.


עיגון: טכניקה זו עוזרת לך לקשר תחושה חיובית לזיכרון או מחשבה שליליים, מה שיכול לעזור להפחית חרדה. לדוגמה, אם אתם חשים חרדה לטיסה, תוכלו לעגן תחושת שלווה למחשבה על להיות על מטוס על ידי לקיחת כמה נשימות עמוקות ולדמיין את עצמכם מרגישים רגועים ונינוחים. כאשר אתה מתחיל לחוש חרדה מהטיסה, אתה יכול להשתמש בעוגן כדי להחזיר את תחושת השלווה.


הרפייה עמוקה: ניתן להשתמש במצב זה של הרפיה עמוקה ומיקוד כדי לעזור לך לגשת אל תת המודע שלך ולבצע שינויים במחשבות, באמונות והתנהגויות שלך. הרפייה יכולה להיות כלי מועיל לטיפול בחרדה מכיוון שהיא יכולה לעזור לך להירגע, להפחית מחשבות שליליות ולפתח מנגנוני התמודדות. אם אתם מעוניינים לנסות היפנוזה, חשוב למצוא מטפל בהיפנוזה מוסמך.


מטפורות: מטפורות הן סיפורים או דימות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור לך להבין ולשנות את המחשבות והאמונות שלך. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לגבי ראיון עבודה, תוכל להשתמש במטאפורה כדי לעזור לך לראות את המצב באור חדש. לדוגמה, אתה יכול לדמיין את הראיון כקרב אגרוף, שבו אתה המתאגרף והמראיין הוא היריב שלך. תצטרך להשתמש בכל הכישורים והיכולות שלך כדי לנצח במשחק, בדיוק כפי שתצטרך להשתמש בכל הכישורים והיכולות שלך כדי להצליח בראיון.


דפוס סוויש: טכניקה זו עוזרת לך להחליף מחשבה שלילית במחשבה חיובית. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לגבי דיבור בפני קהל, תוכל להשתמש בדפוס הסוויש כדי להחליף את המחשבה "אני הולך לעשות מעצמי צחוק" במחשבה "אני הולך לעשות עבודה נהדרת". טכניקה זו כוללת הדמיה של מחשבה או תמונה שלילית ולאחר מכן החלפתם במחשבה או דימוי חיוביים.


Chunking Down: טכניקה זו עוזרת לך לפרק משימה גדולה ומכריעה למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לגבי כתיבת עבודת מחקר, תוכל לחלק את המשימה על ידי פירוקה לשלבים קטנים יותר, כגון סיעור מוחות, חקר הנושא, כתיבת מתווה וכתיבת העבודה. טכניקה זו יכולה לעזור לך להרגיש פחות מוצף ויותר בשליטה.


הדמיה: טכניקה זו עוזרת לך לראות את עצמך מצליח במצב שגורם לך לחרדה. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לקראת מבחן, תוכל לדמיין את עצמך עונה נכון על השאלות ומקבל ציון טוב. טכניקה זו יכולה לעזור לך להרגיש בטוח יותר ופחות חרדה.


דיבור עצמי: טכניקה זו עוזרת לך לשנות את הדרך שבה אתה מדבר לעצמך. לדוגמה, אם אתה חש חרדה לגבי מצגת, תוכל לשנות את הדיבור העצמי שלך מ"אני הולך להיכשל" ל"אני הולך לעשות כמיטב יכולתי". טכניקה זו יכולה לעזור לך להיות יותר תומכת ומעודדת את עצמך.


נשימה עמוקה: טכניקה זו עוזרת לך להירגע ולהפחית חרדה. כדי לנשום עמוק, שבו או שכב במצב נוח ועצום את העיניים. נשמו פנימה לאט ועמוק דרך האף, מלאו את הריאות באוויר. החזיקו את האוויר לכמה שניות, ואז נשפו באיטיות דרך הפה. חזור על תהליך זה במשך מספר דקות. טכניקה זו יכולה לעזור לך להירגע ולהתמקד ברגע הנוכחי.


מדיטציה: מדיטציה היא תרגול שעוזר לך למקד את תשומת הלב ולהרגיע את דעתך. ישנם סוגים רבים ושונים של מדיטציה, כך שתוכלו למצוא אחת שמתאימה לכם. כדי לעשות מדיטציה, מצא מקום שקט שבו לא יפריעו לך. שב או שכב במצב נוח ועצום עיניים. מקד את תשומת הלב שלך בנשימה שלך ושחרר את כל המחשבות שעולות במוחכם. המשך להתמקד בנשימה שלך כל עוד אתה רוצה. טכניקה זו יכולה לעזור לך להירגע ולהפחית חרדה.



אם אתם מתמודדים עם חרדה, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. מטפל NLP מוסמך יכול לעזור לך להבין את החרדה שלך ולפתח אסטרטגיות לניהולה.

שושי גיל אור פסיכותרפיה הוליסטית, מאסטר NLP מאסטר emr מומחית בטיפול בחרדה


9 views0 comments
bottom of page