top of page
Search
  • Writer's pictureShoshi GilOr

מה זה בכלל NLP ?

Updated: Jul 20, 2023




הטכניקה המכונה NLP היא למעשה תכנות נוירו-לשוני (NLP) זכתה להכרה משמעותית ביכולתה לזרז צמיחה אישית ולהשיג טיפול NLP Therapy


טיפול ב-NLP היא גישה חדשנית המעצימה אנשים לעצב מחדש את מחשבותיהם, רגשותיהם והתמה זה בכלל NLP ?נהגויותיהם, מה שמוביל בסופו של דבר לשינוי חיובי ולשיפור הרווחה. 


הנה העקרונות והאסטרטגיות הבסיסיות מאחורי טיפול NLP והאופן שבו הוא משיג את מטרותיו ביעילות.


הבנת טיפול NLP:

תכנות נוירו-לשוני (NLP) היא גישה טיפולית המקיפה מערך של טכניקות ואסטרטגיות להבנה והשפעה על המוח האנושי.


 NLP פותח בשנות ה-70 על ידי ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר, ומשלב אלמנטים מנוירולוגיה, בלשנות ופסיכולוגיה כדי להתמודד עם אתגרים פסיכולוגיים והתנהגותיים שונים.


עקרונות מפתח:


1. מצוינות במודלים: 


טיפול ב-NLP מכיר בכך שלאנשים המצטיינים בתחום מסוים יש דפוסי חשיבה והתנהגות ספציפיים. על ידי לימוד ועיצוב דפוסים אלה, מטפלי NLP עוזרים ללקוחותיהם לאמץ אסטרטגיות דומות כדי להתגבר על מכשולים ולהשיג הצלחה בחייהם.


2. שפה ותקשורת:


 NLP מכיר בכוחה של השפה ובהשפעתה על המחשבות וההתנהגויות שלנו. על ידי ניתוח דפוסי השפה וסגנונות התקשורת של הלקוחות, מטפלי NLP יכולים לזהות אמונות מגבילות או דפוסי חשיבה שליליים ולהנחות אנשים לקראת שינוי חיובי באמצעות טכניקות תקשורת יעילות.


3. עיגון: 


עיגון היא טכניקת מפתח בטיפול NLP המסייעת לאנשים לקשר רגשות או מצבי נפש מסוימים לגירויים ספציפיים. על ידי יצירת עוגנים חיוביים, מטפלים יכולים לסייע ללקוחות בגישה למצבים רגשיים רצויים בכל עת שצריך, ולאפשר להם להתגבר על אתגרים ולהשיג את מטרותיהם.


4. מסגור מחדש: 


טיפול ב-NLP מדגיש את החשיבות של מסגור מחדש, הכרוך בשינוי האופן שבו אנשים תופסים ומפרשים מצבים. על ידי מתן נקודות מבט חלופיות ואמונות שליליות מאתגרות, מטפלי NLP עוזרים ללקוחות לפתח פרשנויות מעצימות ובונות יותר, המובילות לשינויים התנהגותיים חיוביים.


אסטרטגיות בטיפול NLP:


1. הדמיות ודמיון מודרך: 


מטפלי NLP משתמשים לרוב בהדמיות ובטכניקות דמיון מודרך כדי לעזור ללקוחות ליצור ייצוגים נפשיים חיים של מטרותיהם. על ידי הדמיית הצלחה ותוצאות חיוביות, אנשים יכולים להתחבר אל תת המודע שלהם, ולחזק את המוטיבציה והביטחון.


2. שינוי איכויות הייצוגים: 


טיפול ב-NLP משתמש בשינוי איכויות הייצוגים כדי לחקור את ההיבטים התחושתיים של החוויות הפנימיות שלנו. על ידי שינוי האיכויות של ייצוגים תחושתיים כגון תמונות, צלילים ורגשות, מטפלים יכולים לסייע למטופלים להפוך חוויות שליליות לחיוביות, ובכך לשנות את התגובות הרגשיות שלהם.


3. טיפול ציר זמן: 


טיפול ב-NLP משלב טכניקות ציר זמן לחקור ולמסגר מחדש חוויות עבר שעשויות לתרום לאתגרים הנוכחיים. על ידי בדיקה חוזרת של זיכרונות ורגשות הקשורים לאירועים ספציפיים, אפשר להתנתק מרגשות שליליים וליצור נרטיבים מעצימים התומכים בצמיחתם.


4. אסטרטגיות לשינוי: 


מטפלי NLP עובדים בשיתוף פעולה עם המטופלים כדי לפתח אסטרטגיות יעילות לשינוי. אסטרטגיות אלו כוללות זיהוי ויישום פעולות, התנהגויות ודפוסי חשיבה ספציפיים המתואמים עם התוצאות הרצויות, מטפחים צמיחה והתקדמות אישית.


השגת מטרות עם טיפול NLP:


טיפול ב-NLP מספק לאנשים את הכלים והטכניקות לחוט מחדש את החשיבה שלהם, לשנות אמונות מגבילות וליצור שינוי מתמשך. על ידי מינוף כוחם של השפה, התקשורת והייצוגים הפנימיים, NLP מעצימה את האדם ומלמדת יכולת להתגבר על אתגרים, שייפור המודעות העצמית והשגת המטרות בהיבטים שונים של החיים, כולל יחסים אישיים, קידום בקריירה ורווחה רגשית.


לסיכום:

טיפול בתכנות נוירו-לשוני (NLP) הוא גישה עוצמתית ויעילה המסייעת לאנשים לרתום את הפוטנציאל של מוחם, ומאפשרת להם להתגבר על מכשולים ולהשיג את מטרותיהם. 

על ידי הבנת עקרונות המפתח ושימוש במגוון טכניקות, מטפלי NLP מנחים את הלקוחות לקראת טרנספורמציה אישית, ומעצימים אותם להוביל יותר מספק.



שושי גיל אור פסיכותרפיה הוליסטית מאסטר NLP מאסטר EMR מומחית בשחרור חרדות


40 views0 comments

© 2023 By Narkis Digital Studio

bottom of page